Meldgaard x Jysk Firmatøj

Skrevet af Anne Geising, Marketingspecialist
Meldgaard transport er kunde hos Jysk Firmatøj

Meldgaard ved hvad de vil – også med deres tøjløsning

Begreber som ordentlighed og bæredygtighed  har været definerende for de løsninger, Meldgaard og Jysk Firmatøj sammen har forsøgt at skabe.

Samarbejdet mellem Meldgaard og Jysk Firmatøj går faktisk helt tilbage til 2013, hvor vi i alle årene har været leverandør af fodtøj.

I dag er Jysk Firmatøj også leverandør af profiltøj. Til det har Meldgaard haft helt specifikke krav til, hvordan bestillingen og betalingen af profiltøjet skulle foregå, og det har krævet et specielt digitalt setup.

Kim Vagner Petersen, Indkøber fra Meldgaard, fortæller:

”Næsten ingen kan håndtere den løsning, vi ønskede”

Men det fik ikke Meldgaard til at sænke kravene. De ventede tålmodigt til den dag, hvor Jens Rasmussen, Key Account Manager hos Jysk Firmatøj, kunne komme og fortælle, at nu havde vi endelig løsningen til dem.

Opgaven skulle løftes med ordentlighed

Det åbnede i 2023 dialogen om, at Jysk Firmatøj nu skulle levere profiltøj til 130 administrative medarbejdere og funktionærer. Og som Jens beskriver:

”Det er jo de kunder, jeg bedst kan lide. De ved, hvad de vil, men de er også ordentlige, og de er ikke bange for at sige til!”

At samarbejdet blev udvidet i 2023 var således et resultat af tålmodighed fra begge parter. Hos Jysk Firmatøj kendte Jens nemlig til de tekniske krav til løsningen, og sammen med E-Commerce Manager, Katrine Haugaard arbejdede de på en løsning, men som Jens fortæller:

”Før vi havde løsningen, indgik vi ikke i nogen dialog omkring profiltøj. Vi skal være ordentlige og ikke presse en løsning, som de ikke ville være tilfredse med. Så da vi havde den digitale løsning på plads, indgik vi i dialog, så vi kunne løfte opgaven på en ordentlig måde”

En test skulle bestås

Kim fra Meldgaard tog ikke bare Jens’ ord for gode varer. Han satte ham på en test. Meldgaard havde nemlig en afdeling, som skulle på messe, og Jens fik til opgave at skaffe poloer med Meldgaard logo broderet på, så de var klar til messen. Kim fortæller:

”Der gik ikke engang en uge, så havde vi tøjet. Jens tog personligt ud og hentede tøjet, kørte det til broderi, så vi kunne få det leveret indenfor fristen - Så når vi har en leverandør, der vil gøre noget ekstra, så kigger vi også velvilligt på det”

Da Jens og Jysk Firmatøj havde bestået, var vi klar til at snakke tøjløsning, digitalt setup og levering, så vi kunne skræddersy den helt rette løsning til funktionærtøj. 

Professionel og personlig - Jysk Firmatøjs totalløsning for Meldgaard

Helt fra rådgivning om valg af tøj til pakningen af varerne på lageret har Meldgaard haft ønsker og krav til alle steps i processen. At en kunde har specifikke krav og ønsker til en løsning, gør faktisk, at vi nemmere kan løfte opgaven, fordi vi ved præcis, hvad de har behov for. 

Desuden gjorde den mangeårige relation mellem Meldgaard og Jysk Firmatøj, at samarbejdet har en personlig karakter, som gør forventningsafstemning nemmere og samarbejdet mere gennemsigtigt. 

Det betyder, at Meldgaard i dag får fuldt udbytte af vores kompetencer som:

  • Vores store sortiment af over 50 brands
  • Professionel rådgivning i sammensætningen af tøjløsningen samt prøvetagning
  • Effektiv navnepakning af varer, så det er nemt at pakke ud og fordele
  • En skræddersyet digital løsning
  • Broderi på alt tøj
  • Vores showrooms, så fodtøj kan prøves inden det købes

Den digitale løsning åbnede døren

Meldgaard havde krav om en B2B shop, som medarbejderne selv kunne handle på. Den løsning har Jysk Firmatøj mange kunder, der benytter. Dét, der skilte Meldgaard ud, var måden betalingen skulle foregå på.

Katrine, E-Commerce Manager, beskriver løsningen:

”De søgte en shop, hvor virksomheden skulle betale X antal kr., og hvis medarbejderen ville købe for mere, skulle de selv kunne betale den resterende del. Det kunne næsten ingen andre levere.”

Det vil sige, at der skulle to forskellige betalingsmetoder på samme ordre, og det er de færreste digitale setups gearet til.

Katrine udtænkte en løsning, hvor der bliver lavet individuelle rabatkoder til alle medarbejderne på det beløb som virksomheden betaler. Når de indtaster denne kode i kurven, vil de altså stå tilbage med den resterende del, som de så kan betale med deres eget dankort.

Meldgaard bliver efterfølgende faktureret beløbet for rabatkoderne. Der er desuden en aftale om, at Meldgaard betaler for alt broderi på profiltøjet og bliver faktureret for det. Kim beskriver Katrines arbejde:

”Katrine gør et fantastisk stykke arbejde med at få tilpasset webshoppen. Hun sidder og laver unikke rabatkoder til medarbejderne, da beløbet kan variere.”

Medarbejderne skulle vænne sig til løsningen

Hver medarbejder modtager en pdf med et link og en QR kode til Meldgaards B2B shop, så de kan komme ind og lægge deres ordre. Vi opdagede dog, at nogle medarbejdere kom til at gå ind på vores offentlige shop på JYF.dk og lægge deres ordre. Kim fortæller:

”Ud af 130 medarbejdere, var det måske 15 medarbejdere, der kom til at lægge ordren forkert”

For at undgå fejl i faktureringen sad Katrine i starten hver dag og tjekke alle ordre på JYF.dk for at se, om nogle Meldgaard ordre var landet forkert. Katrine fortæller:

”Kim og jeg snakkede sammen hver morgen i en periode, og jeg er kun blevet mødt med stor forståelse og et ønske om at finde den bedste løsning, så medarbejderne nemmere kunne lægge deres ordre korrekt i første omgang. ”

En løsning på dette blev, at Jysk Firmatøj udviklede vores rabatkode setup på en måde, så rabatkoden kan tildeles den enkelte shop. Meldgaard medarbejderkoderne kan således ikke bruges på JYF.dk længere, så hvis en medarbejder forsøger at lægge ordren her, vil de blive mindet om, at det er det forkerte sted, og kan gå ind på Meldgaards egen shop i stedet.

Når der skal udvikles en skræddersyet digital løsning, er det i sandhed et samarbejde. Og det er præcis den holdning, vi er blevet mødt med fra Kim og Meldgaard. Katrine fortæller om samarbejdet:

”Kim er en rigtig rar mand! Han er meget løsningsorienteret og imødekommende – selv da bestillingerne begyndte at blive lagt forkert, kunne han sagtens se udfordringen og var meget hjælpsom ift. at få løst udfordringen fra deres side. Han har også efterfølgende været meget konstruktiv i hans tilbagemeldinger, når vi har fulgt op på løsningen, så vi kunne gøre den endnu skarpere”

Code of conduct er afgørende i valget af tøj

Meldgaard er en innovativ miljø-, transport- og handelsvirksomhed, som har fokus på at minimere deres miljøpåvirkning ved at udnytte deres ressourcer på en effektiv og ordentlig måde. Dette gælder naturligvis også internt herunder ved valg af deres tøjløsning.

De opererer i ikke mindre end 12 forskellige lande inklusiv USA, har 250 skraldebiler og kører renovationskørsel i 22 kommuner i Danmark. Derudover har de egne sorteringsanlæg, som maksimerer genanvendelsen af affaldet.

Meldgaard er dermed meget bevidste om, at de med deres 250 lastbiler har en vis miljøpåvirkning, og de har sat sig for at minimere den i alle de henseender, som de kan – herunder deres tøjløsning.

Recycled materialer til en recycling messe

Der er to store klimasyndere indenfor tøjproduktion;

  • Materialeproduktionen
  • Transport af materialer og tøj

Derfor har Meldgaard som krav, at de under ingen omstændigheder vil købe tøj, der er produceret i Rusland, og helst heller ikke i østen. Det er dog svært at finde tøj, som ingen oprindelse har i østen, men det er Jens meget opmærksom på.

Derudover skal Meldgaard på en stor recycling messe i Tyskland, og her er det kun passende, at de møder op i tøj, der er lavet af recycled materialer. Det er der nemlig mange af vores leverandører, der fokuserer på.

Jens tager mål og svarer på spørgsmål

Jysk Firmatøj’s brede sortiment kommer Meldgaard til gavn. De har nemlig fuld beklædning med både t-shirts, poloer, skjorter, pull-overs, cardigans, og bukser. Alt sammen særligt udvalgt i et samarbejde mellem Jens og Kim ud fra Meldgaards behov.

Når sortimentet er på plads, er det essentielt, at medarbejderne får mulighed for at finde de rette størrelser. Derfor tager Jens et udvalg med til Meldgaards hovedkontor, hvor han tager plads i kantinen en halv dag, så medarbejderne kan komme forbi og prøve tøjet og stille spørgsmål. 

Det er en service, som Kim sætter stor pris på:

”Det er en stor fornøjelse, at Jens stiller op en halv dag i Aabenraa, hvor Jens har udvalget med, og Jens får en plads oppe i kantinen, hvor han rådgiver medarbejderne og kan fortælle om tøjet. Derudover har vi tøjet hængende 2-3 uger, hvor medarbejderne kan mærke på tøjet”

Navnepakning er et must

Nem håndtering ved levering er et must. Den løser vi på to måde;

  1. Ordrerne er pakket i kasser pr. afdeling og i poser pr. medarbejder med navn på. Således er tøjet nemt at dele ud, når det bliver leveret
  2. Vi sender ordrerne samlet for at undgå restordre

Kim beskriver det således: 

”Vi sætter pris på, at tingene bliver leveret samlet, så der bliver så få restordre som muligt. Det var minimalt, hvor lidt tøj, der var rest ordre på. I min tankegang er det ingenting! Så kommer medarbejderne ikke og spørger; Hvornår får jeg mit manglende tøj”

Jens bakker op:

”Sidste år havde vi et meget stort sortiment til dem, og jeg er næsten sikker på, at vi i 2023 leverede det hele uden nogen restordre”

Er du en kunde med krav?

Så vær ikke bange for at stille dem til os! Vi står klar til at lytte til dine ønsker og komme med mulige løsninger. Kun ved at give udtryk for dine behov, kan vi sammen finde en løsning! Katrine, E-Commerce Manager fortæller om samarbejdet med Meldgaard:

”Det er fedt at kunne levere det til kunden, som de efterspørger! Således, at det bliver en win for både kunden og for Jysk Firmatøj”

Og den entusiasme går vi også gerne til din opgave med!

Du kan desuden besøge Meldgaard’s hjemmeside her og læse mere om deres indsats for at minimere vores ressourceforbrug og maksimere genanvendelsen af vores affald!

star

Professionel rådgivning

Få professionel vejledning til sortiment fra vores erfarne sælgere.
star

Egen webshop

Webshop for erhvervskunder med mange fordele såsom fakturabetaling.
star

Logotryk- & broderi

Automatisk logotryk på dine bestillinger via din egen webshop.
star

Fri fragt over 999 kr.

100% klimakompenseret levering med GLS til pakkeshops & erhvervsadresser.

Få tilsendt rabatkoder & nyheder!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive rabatkoder, kampagner og produktnyheder.
Trustpilot